marloesvdijk.reismee.nl

Het einde is in zicht

Hey iedereen! Toch maar even een blog gemaakt. Daar was het wel weer tijd voor.

Het 2e trimester is voorbij en ik zie nu het einde echt aankomen. ik ben nog maar een maand hier en dan ga ik al weer terug naar ons kleine kikkerlandje. Ik mis het wel een beetje hoor, maar ik ga dit alles ook echt verschrikkelijk missen. Spanje achterlaten is anders, omdat ik weet dat ik niet definitief terug ga komen. Op vakantie natuurlijk wel, dit is een goed excuus om wat vaker naar Spanje te gaan.

De afgelopen 3 maanden ben ik ook weer redelijk druk bezig geweest. Voor school moest er een beetje geleerd worden, de toetsen vliegen om je oren. Dit trimester ging nog beter dan de vorige, ik heb zelfs voor Castellano(Spaans) een voldoende gehaald. Ook al telt dit jaar eigenlijk niet is het toch wel lekker om goeie cijfers te halen. Met de basketbal ging het ook best goed, we zijn 2e geëindigd in de poule.

Ik ben ook op een skireis gegaan met school, naar Andorra. Het was echt geweldig, we hadden perfecte sneeuw en een superleuke groep. Er was in 2 dagen meer dan een halve meter sneeuw gevallen dus je stond soms bijna tot je heupen in de poedersneeuw.

Meteen nadat we terug waren gekomen uit Andorra zijn we een dagje naar Valencia gegaan. Het was daar feest: Las Fallas. Overdag was er muziek en je vond overal op straat kraampjes en heel veel mensen. Ze hadden ook allemaal houten standbeelden neergezet, verspreid door de stad. Die standbeelden werden om 12 uur s'nachts in de fik gezet, was erg indrukwekkend om te zien.

De week daarna kwam de familie weer even op bezoek. Ik had niet echt door hoe veel ik ze miste tot ik ze weer zag, dat was weer even een emotioneel momentje. Ze bleven dit keer maar 4 daagjes dus we hebben niet zo heel veel gedaan. We zaten in een heel leuk appartement midden in het oude centrum en nog geen 50m van het strand, best oke toch? De volgende keer dat we elkaar zien is op Schiphol...

Dit is de eindsprint, de zomer komt eraan, ik ga er maar niet te veel aan denken, ik ga alleen maar genieten. Voor mij lijkt het nu al zomer, de dagen worden steeds warmer. Ik merk wel dat ik een beetje verspaansd ben in dat opzicht, in NL zou ik nooit met een spijkerbroek naar buiten gaan als het bijna 25C was. Dat wordt thuis weer even bikkelen.

Dit was het wel weer zo'n beetje! Ik ga proberen om nog een blog te maken voordat ik wegga, maar ik ga maar niks beloven...

Un besito, Marloes

Reacties

Reacties

Oma&opa van Dijk

Lieve Marloes, geniet van je laatste maand in Alicante.
Wij kijken uit naar je terugkomst!
Heel veel lieve groetjes van ons beiden.

Oma Ria en opa Peter

Ook wij zullen blij zijn je weer echt te kunnen knuffelen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet van die laatste weken.
Ook van ons veel liefs, en een dikke kus XXXXX.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active