marloesvdijk.reismee.nl

Het leven als een Spaanse scholier die geen Spaans spreekt

Hola chicos, ik ben er weer :)

De eerste lesweek is al weer voorbij! In het begin was het een beetje hectisch, het was niet helemaal duidelijk welke klassen ik ging volgen en of ik wel in het juiste pakket was ingedeeld. Maar net zoals alle andere dingen so far is het helemaal goed gekomen. Ik heb de volgende vakken: fisica quimica (natuur en scheikunde), biologia geologia, dibujo tecnico(technisch tekenen), filosofia, castellano, matematicas, ingles, frances en educacion fisica. Gelukkig hoef ik niet naar de lessen valenciano, het lokale dialect.

De school is best groot, er zijn twee aparte gebouwen. Het ene is voor de 4e ESO en 1e Bachillerato(dit is de klas waar ik in zit). Het andere gebouw wordt gebruikt voor de andere klassen.De lessen beginnen hier al om 8 uur, dat was wel even slikken. De lessen duren 55 minuten en je hebt 6 of 7 lessen op een dag met 1 pauze van 25 minuten en eentje van 10.

De mensen op school zijn allemaal super aardig, als je hulp nodig hebt is dat geen enkel probleem. Bijna geen van mijn klasgenoten spreekt Engels, dus echt alles moet in het Spaans. Dit zorgt er wel voor dat mijn Spaans heel snel beter wordt, het is best wel raar om te merken hoe veel je kan leren in twee weken. Ik begrijp in de meeste lessen zo'n 50%, behalve bij Castellano, de Spaanse taal. Het is nog een beetje lastig om een tekst te gaan verklaren als je maar 3 woorden per zin begrijpt.

Na school, rond 2/3 uur, ga je naar huis om te lunchen met je familie. De lunch is hier de belangrijkste maaltijd, je eet uitgebreid en veel. Na het eten hou je siësta (ja dat doe je echt). Pas rond 6 of 7 uur begint alles weer een beetje op gang te komen, ik ga naar basketbaltraining, Roberto, mijn gastvader, gaat naar zijn werk, winkels gaan weer open.

Dit is zo ongeveer mijn leven nu, hoop dat jullie deze updates leuk vinden :)

Besos, Marloes

Reacties

Reacties

oma en opa

Fijn om je verhaal te lezen. Wat een 'avontuur'.
We hebben nu pas je eerdere verslagen gelezen. Klasse hoor!
We zijn nu al benieuwd naar het vervolg.
Liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active