marloesvdijk.reismee.nl

Month #2

Het is alweer een maandje geleden sinds mijn laatste blog, sorry dat jullie zo lang moesten wachten! Ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik over moest schrijven, dus ik ga maar gewoon wat dingetjes vertellen en kijken waar ik uitkom.

De eerste toetsen zijn gemaakt, en het verbaast me dat ik toch wel aardige cijfers haal, ondanks het Spaans. Wat daarnij wel een beetje heeft geholpen is dat ik veel "universele" vakken heb, zoals wiskunde en technisch tekenen. De stof van deze vakken veranderd niet, het enige wat anders is, is dat het in het Spaans gegeven wordt. In natuur&scheikunde heb ik zelfs 2x het hoogste cijfer van de klas gehaald... hierdoor hebben al meerdere mensen om hulp gevraagd voor de volgende toets. Maar ook in de vakken zoals Frans gaat het best goed, ook al is het in de lessen soms erg verwarrend. Frans en Spaans lijken veel op elkaar, dus het begrijpen gaat goed. Het probleem zit m in het praten. Twee talen die je allebei niet perfect spreekt, en dan door elkaar gehusseld is niet echt makkelijk.

Buiten school heb ik ook genoeg te doen. Ik heb 3x per week basketbaltraining, plus op zaterdag wedstrijden. Ik ga ook naar zanglessen voor een koor met wat mensen uit mn klas(want waarom niet). Op de dagen die overblijven, wat er niet heel veel zijn, spreek ik af met vrienden of een avondje bankhangen.

Er is in huis wel wat veranderd. Mijn gastvader is een nieuwe baan begonnen, maar daarvoor moet hij een behoorlijk eind rijden. Hij woont nu doordeweeks daar en in het weekend thuis.

Voor mijn volgende post had ik wel al een ideetje. Als jullie nog vragen hebben, over Spanje of over een uitwisseling in generaal, stel ze! ik zal ze in de volgende blog beantwoorden in een Q&A.

Chao chicos

Reacties

Reacties

opa en oma

Gezellig dat je weer zin had om te schrijven, we zien elkaar af en toe en schrijven. Leuk dat je zo veel om handen hebt en er lekker bij hoort bij de rest. Hier zijn we in de ban van Sint, leuk hoor. Lieve Marloes, dikke kus van ons XXX.

Yvon

Ik ben echt blij dat je het zo leuk hebt!!!
Ik hou van je en ik mis je echt ontzettend
Ik mis het samen eten van die lekkere koekjes die je meenam
Hihihihih
Veeel plezieeeerrr ??

Yvon

Die laatste ?? Waren hartjes hhaha

Opa en oma

Lieve Marloes,
Leuk om over je belevenissen in het zonnige zuiden te lezen.
Met zoveel activiteiten omhanden vliegt het jaar om.
Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt.
Veel liefs en een dikke knuffel uit Leiderdorp.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active