marloesvdijk.reismee.nl

ES-NL

Hey iedereen!

De eerste maand is voorbij gevlogen. ik heb soms het idee dat ik hier pas een week ben en andere keren ook alsof ik hier al jaren woon. Na de eerste paar drukke weken, vind je je ritme. Je gaat naar school, je gaat sporten en in het weekend spreek je af met je vrienden of je gaat met je familie wat doen.

Maar verschillen zijn er zeker. Het eetritme is heel anders hier, de lunch is uitgebreid en avondeten is juist licht en door de weeks rond een uur of 9. Op vrijdag avond en in het weekend is het ook heel normaal om pas om half 11 te gaan eten en dan zit je ook makkelijk tot half 1 aan tafel.

Wat ook heel anders is, is het afspreken met vrienden. Mensen zijn hier veel makkelijker met uitnodigen, hoe meer mensen hoe beter. Ze stappen zonder problemen op je af met de vraag of je zin hebt om wat te gaan doen vrijdagmiddag. Dat zie je in NL toch niet zo snel gebeuren. Dit komt denk ik ook wel een beetje doordat je niet bij iemand thuis afspreekt maar op straat. De ene keer ga je een rondje door het centrum lopen, de andere keer ga je naar de film of je gaat ergens wat drinken/eten met z'n allen.

De kledingstijl is hier ook wel wat anders dan in Nederland. Leggings bijvoorbeeld, zijn hier een volledig geintegreerd kledingstuk. Zodra het onder de 25 graden is lopen alle meisjes in een legging. Wat ook opvalt is dat bijna alle jongens hetzelfde kapsel hebben, opgeschoren aan de zijkant met een "swoosh" in het midden, als je begrijpt wat ik bedoel. De jongens hier lopen vaak ook in strakkere broeken dan ik...

Wat is er nog meer anders... Fietsen wordt hier bijna niet gedaan. Ik ga 3x per week op de fiets naar training maar ik ben bijna altijd de enige fietser. Je moet dus echt uitkijken, er zijn geen fietspaden en de auto's zijn niet echt gewend aan fietsers in het verkeer. Een paar jongens hebben wel een BMX fietsje maar ook niet echt veel. Alles gebeurd hier of lopend, of met de auto.

Zijn er dingen die ik mis van Nederland? Eigenlijk bijna niks, behalve misschien mijn boterham met pindakaas iedere ochtend :P

Tot de volgende blog dan maar, hasta luego!

Reacties

Reacties

Elke van Dijk

..maar je mist ons toch wel..?

oma Wil en opa Ton

Volgens ons heb je daar de tijd van je leven!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Leuk om je belevenissen in Alicante te volgen.

oma en opa

Wat gezellig je verhaal te lezen. Maar nadat we je zondag gezien hebben, weten we dat het goed met je gaat, leuk hoor een kleinkind in het buitenland, dan hoor je meer van ze dan hier in Sassem. Marloes geniet van alles en heb het leuk. Liefs van ons opa en oma, dikke kus.XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active