marloesvdijk.reismee.nl

Bienvenido en Alicante

Gisteren is het dus echt begonnen. Op schiphol was het afscheid nemen van la familia, toen door de douane en dan begint het echt tot je door te dringen. Aangekomen op het vliegveld in Alicante had ik even een klein stressmomentje, ik herkende mijn gastvader Roberto niet tussen alle wachtende mensen. Toen we elkaar gevonden hadden was er nog een probleempje, we konden de auto niet vinden. We hebben bijna een kwartier gezocht toen we er achter kwamen dat we in het deel van de garage stonden van de huurautos... Ook dat is dus goedgekomen.

In de auto heb ik nog best een aardig gesprekje in het Spaans kunnen houden, Roberto vond de nederlandse uitspraak maar raar. In het Spaans zeg je alle letters die er staan, dus Marloes wordt Mar-lo-es, en van Nisselrooij kunnen ze natuurlijk al helemaal niet uitspreken.

Bij het appartement aangekomen krijg ik mijn kamer aangewezen. Ik wist dat er nog een andere student in huis is, Noi heet hij. Hij komt uit Denemarken en spreekt nog minder Spaans dan ik dus we kunnen lekker samen alles uitzoeken. We hebben allebei onze eigen kamer. Ik zal later nog wat foto's posten, ook van het appartement.

Onze coordinator is ook nog langsgekomen om kennis te maken en wat dingetjes te vertellen. Donderdag is er een soort introductiedag voor de eerste bachillerato, dan krijgen we ook onze boeken en ontmoeten we de leraren.

Vandaag is Ainhoa, mijn gastzusje, jarig. Ze is nu wel 4 jaar oud! :) Er komen vanmiddag wat vriendjes langs voor een feestje. Het thema is Frozen. Ainhoa vindt dat Noi op Christopher uit de film lijkt dus ze is helemaal blij.

Dit was dus mijn eerste dag, hectisch maar leuk.

Groetjes uit Spanje!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active